Prata så att barnen vill lyssna, 2 dagars kurs, Stockholm

Mar & nbsp; '18,,en,dagers kurs for lærere og foreldre,,sv,NVC kan være en støtte for deg som lærer eller forelder for å få den daglige kommunikasjonsarbeid,,sv,Å vise takknemlighet,,sv,være klar,,sv,og lytte med tilstedeværelse,,sv,de tre delene av kommunikasjonen som legger grunnlaget for å håndtere også utfordret situasjoner der ulike behov og ønsker står på spill,,sv,Ved å praktisere NVC kan hjelpe,,sv,Uttrykk deg selv med klarhet,,sv,Vis grenser uten skyld eller true,,sv,Lytt med tilstedeværelse og innlevelse,,sv,Vis anslår at styrke tilliten,,sv,Håndtere dagligdagse konflikter på en måte som bidrar til sikkerhet og utvikling,,sv,Megle mellom de barna som kommer i konflikt,,sv
10
9:00
Mar & nbsp; '18,,en,dagers kurs for lærere og foreldre,,sv,NVC kan være en støtte for deg som lærer eller forelder for å få den daglige kommunikasjonsarbeid,,sv,Å vise takknemlighet,,sv,være klar,,sv,og lytte med tilstedeværelse,,sv,de tre delene av kommunikasjonen som legger grunnlaget for å håndtere også utfordret situasjoner der ulike behov og ønsker står på spill,,sv,Ved å praktisere NVC kan hjelpe,,sv,Uttrykk deg selv med klarhet,,sv,Vis grenser uten skyld eller true,,sv,Lytt med tilstedeværelse og innlevelse,,sv,Vis anslår at styrke tilliten,,sv,Håndtere dagligdagse konflikter på en måte som bidrar til sikkerhet og utvikling,,sv,Megle mellom de barna som kommer i konflikt,,sv
24
9:00

2-dagars kurs för pedagoger och föräldrar

10 Mars og 24 Mars 2018, i Stockholm

NVC kan vara ett stöd för dig som pedagog eller förälder för att få att vardagskommunikationen att fungera. Att visa uppskattning, vara tydlig, och att lyssna med närvaro, är tre delar i kommunikation som lägger grunden för att kunna hantera också utmanade situationer när olika behov och viljor står på spel.

Genom att öva NVC kan du lättare:

  • Uttrycka dig med klarhet
  • Visa gränser utan att skuldbelägga eller hota
  • Lyssna med närvaro och inlevelse
  • Visa uppskattning som stärker självförtroende
  • Hantera vardagskonflikter på ett sätt som bidrar till trygghet och utveckling
  • Medla mellan barn som hamnar i konflikt
  • Forstå deg selv og ta vare på dine reaksjoner - lytt med empati for deg selv,,sv,I løpet av kurset, vil jeg gi eksempler på hvordan empatisk kommunikasjon gjort en forskjell for meg som lærer og foreldre,,sv,Det har hjulpet meg til å formidle de verdiene jeg står for, slik at barn forstår og ønsker å samarbeide,,sv,Det har også vært nyttig å ha en konkret og effektiv måte å motivere barn uten trussel,,sv,gjeld,,sv,belønning eller straff,,sv,Å bli lyttet til med empati uten å bli dømt eller irettesatt,,sv,er en kvalitet som vi lett kan miste oversikten over hverdagen og at NVC streker,,sv

Under kursen kommer jag ge exempel på hur empatisk kommunikation gjort skillnad för mig som pedagog och förälder. Det har hjälpt mig att förmedla värden jag står för så att barnen förstår och vill samarbeta. Det har också varit värdefullt att få ett konkret och fungerande sätt att motivera barn utan hot, skuld, straff eller belöning. Att bli lyssnad på med empati utan att bli bedömd eller tillrättavisad, är en kvalitet som vi lätt tappar bort i vardagen och som NVC betonar.

Drift: Vi vil anta Voldlige Communications verdier og modell og undersøke hvordan det kan bidra til klarhet og kontakter i ulike situasjoner med barn,,sv,Enkel teori ispedd demonstrasjoner,,sv,refleksjoner og øvelser,,sv,lørdager,,sv,og,,sv,eller tlf,,da. Deltakerne får mulighet til å jobbe med sine egne eksempler. Enkel teori varvas med demonstrationer, reflektioner och övningar.

 

Leaders: Marianne Göthlin, lærere og sertifisert trener i NVC

Tid: Lördagarna den 10/3 och 24/3 – ved 9 - 16:30

Plassering: Ängby barnas barnehage, Tegnebyvägen 37, Bromma

Cost: Bedrifter og organisasjoner 3.200:- + moms, mot faktura.

Enkeltpersoner 3.200:- inkl moms. Kaffe/te ingår, ej lunsj.

Kontakt og varsling: Till mail: info@skolande.se eller tel 0704215561

 

Kommentar

E-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket *